Αρχική
Δημοτικό Σχολείο Αστυπάλαιας
Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα του Δημοτικού Σχολείου Αστυπάλαιας. Για να γνωρίσετε καλύτερα το σχολείο μας και να ενημερωθείτε για τις δράσεις του και τα προγράμματα που υλοποιούνται σας καλούμε να περιηγηθείτε στις θεματικές μας ενότητες.
ΝΕΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
Το σχολείο μας έχει δημιουργήσει νέα ιστοσελίδα, που μπορείτε να την επισκευθείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κυκλοφοριακή Αγωγή 2019
Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους μαθητές των Δ΄και Ε΄τάξεων στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής.Συγκεκριμένα συζητήσαμε για την κυκλοφορία στους δρόμους ως πεζοί αλλά και ως ποδηλάτες. Χρησιμοποιήθηκαν βιντεάκια απο την εκπαιδευτική τηλεόραση Ασφαλής πορεία, παρουσίαση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για ποδηλάτες, παίξαμε παιχνίδι με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι, το οποίο μας έφτιαξε ένας ατυνομικός, ο οποίος είχε ένα τροχαίο ατύχημα, το οποίο είχε ως συνέπεια τον ακρωτηριασμό των κάτω άκρων του.Οι μαθητές συνειδητοποίησαν το αποτέλεσμα της μη τήρησης των Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και την αξία του να αντιμετωπίζεις τη ζωή με αισιοδοξία.Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την δασκάλα του Τμήματος Ένταξης, Χριστίνα Χαραλαμπίδου, η οποία επικοινώνησε με τον κ. Γιάννη Πελίδη, για να μας ετοιμάσει το βιντεάκι- μάθημα. Και φυσικά ευχαριστούμε τον ίδιο για την ανταπόκριση στο αίτημα μας, αλλά και για τη θετική ενέργεια, που μας μετέδωσε.
Επίσκεψη στο Κάστρο Αστυπάλαιας
Οι μαθητές της Ε΄τάξης επισκέφθηκαν το Κάστρο του νησιού μας, την Τετάρτη 22/5/2019. Ο Διευθυντής του σχολείου μας, μας ξενάγησε και μας μίλησε για την ιστορία του μνημείου. Ακολούθησε ένα παιχνίδι, όπου οι μαθητές μας, χωρισμένοι σε δυο ομάδες κλήθηκαν ν' απαντήσουν σε ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν όσα είχαν ακούσει νωρίτερα. Αφού επιστρέψαμε στο σχολείο, οι μαθητές κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους απο την επίσκεψη. Ευχαριστούμε πολύ το Διευθυντή μας.
Δημοκρατία στα Σχολεία
Την Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019, ο πρώην Συνήγορος του Παιδιού, Γεώργιος Μόσχος και η εκπαιδευτικός Ασπασία Καλησώρα, επισκέπτονται το σχολείο μας, μετά από πρόσκλησή μας, και ενημερώνουν μαθητές...
και εκπαιδευτικούς...
για το πώς μπορούμε όλοι μας να λειτουργούμε πιο δημοκρατικά, ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς το επίπεδο συνεργασίας μας και της σχολικής ζωής.
Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βουλή 2019
Η εκπαιδευτική μας εκδρομή στην Βουλή των Ελλήνων περιλάμβανε και φέτος επισκέψεις και δραστηριότητες, ώστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν νέες εμπειρίες και γνώσεις. Μετά την άφιξη μας στον Πειραιά ξεναγηθήκαμε στο κτίριο της Βουλής. Την επόμενη ημέρα επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ακρόπολης, παρακολουθήσαμε την παράσταση «Αγία Σοφία» στη Θόλο, την παρουσίαση «Παράξενοι κόσμοι στο Ηλιακό σύστημα» στο Πλανητάριο και ξεναγηθήκαμε στην Πλάκα. Τη δεύτερη ημέρα επισκεφθήκαμε την Επίδαυρο, το Παλαμήδι και το Ναύπλιο. Την τελευταία μας μέρα, το πρωί επισκεφθήκαμε το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο.
Σχετικό βίντεο:Βουλή 2019
Αποτελέσματα έρευνας για τη χρήση της πλαστικής σακούλας και τη κατανάλωση του νερού
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης διενέργησαν μια έρευνα για τη χρήση της πλαστικής σακούλας καθώς και για την κατανάλωση του νερού. Αρχικά έφτιαξαν σε ομάδες τις ερωτήσεις, που ήθελαν να περιλαμβάνει το ερωτηματολόγιο τους και στη συνέχεια τις δακτυλογράφησαν στο μάθημα της Πληροφορικής. Μοίρασαν τα ερωτηματολόγια σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας και έπειτα σε ομάδες έκαναν συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων. Στο μάθημα της Πληροφορικής έφτιαξαν γραφήματα, για να απεικονίσουν τα αποτελέσματα της έρευνας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για τη χρήση της πλαστικής σακούλας, παρατηρήθηκε ότι: Περισσότεροι από τους μισούς, που συμμετείχαν στην έρευνα, κάνουν χρήση πλαστικής σακούλας μερικές φορές και ανακύκλωση πλαστικών. Σχεδόν όλοι γνωρίζουν ότι κάθε χρόνο εκατομμύρια ζώα πεθαίνουν από πλαστικές σακούλες. Τα 2/3 των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί και πάνινες τσάντες. Οι μισοί περίπου αγοράζουν πλαστικές σακούλες, όταν πηγαίνουν για ψώνια και μαζεύουν πεταμένες σακούλες από το δρόμο.
Όσον αφορά την κατανάλωση του νερού παρατηρήθηκαν τα εξής: Η πλειονότητα των συμμετεχόντων όταν κάνουν μπάνιο, κλείνουν το νερό την ώρα που σαπουνίζονται, επίσης προτιμούν να κάνουν ντους αντί να γεμίσουν την μπανιέρα. Οι περισσότεροι κλείνουν τη βρύση, την ώρα που πλένουν τα δόντια τους και πλένουν το αμάξι τους μια φορά το μήνα. Οι μισοί περίπου ποτίζουν τα λουλούδια τους με λάστιχο και οι άλλοι μισοί με ποτιστήρι, ενώ οι μισοί τα ποτίζουν, όποτε βρουν χρόνο. Σχεδόν όλοι δεν έχουν στο σπίτι τους μειωτήρα νερού. Οι περισσότεροι δεν αφήνουν τη βρύση ανοιχτή, όταν πλένουν τα πιάτα και τα 2/3 των συμμετεχόντων πλένει τα πιάτα στο χέρι. Οι περισσότεροι δεν ανοίγουν τη βρύση στο τέρμα, όταν πλένουν τα χέρια τους. Σχεδόν όλοι γεμίζουν το πλυντήριο με ρούχα, κάθε φορά που βάζουν πλυντήριο και δεν αφήνουν τα παιδιά τους να παίξουν με το λάστιχο.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι όσον αφορά τη χρήση πλαστικής σακούλας, χρειάζεται να υπάρξει σημαντική βελτίωση, ενώ στην περίπτωση της χρήσης του νερού φαίνεται ότι γίνονται αρκετές προσπάθειες εξοικονόμησης, οι οποίες ωστόσο επιδέχονται βελτίωσης. Οι μαθητές της Ε΄τάξης θα ενημερώσουν τους συμμαθητές στις υπόλοιπες τάξεις για τα αποτελέσματα της έρευνας και στη συνέχεια μαζί με τους μαθητές της Δ΄τάξης θα δημιουργήσουν ενημερωτικό φυλλάδιο, για να ενημερώσουν τους γονείς του σχολείου μας και για τα δυο θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε, με στόχο την ευαισθητοποίηση τους. Αναλυτικά τα αποτελέσμα της έρευνας, μπορείτε να τα βρείτε ακολουθώντας το σύνδεσμό:blog...akia στην Αστυπάλαια
Σχολείο eTwinning
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι το σχολείο μας τιμήθηκε με την ετικέτα σχολείου eTwinninng 2019-20. Τα σχολεία που τιμήθηκαν με τον τίτλο αυτόν είναι πρωτοπόρα και αναγνωρίζονται ως ηγέτες σε τομείς όπως τους εξής:
Τα βραβευμένα σχολεία:
«Η Αναγέννηση της Ανάγνωσης» ταξιδεύει με την «Άγονη Γραμμή Γόνιμη».
Ένας Έλληνας συγγραφέας, παρέα με μία ηθοποιό-παιδαγωγό αποκάλυψαν τα μυστικά και μύησαν τους μαθητές στη μαγεία των ιστοριών, των λέξεων και των εικόνων. Η θεατρική δράση που έλαβε μέρος στο σχολείο μας, κέρδισε αμέσως την προσοχή των παιδιών και γέννησε στους μαθητές θετικές σκέψεις για το βιβλίο, ακόμα και σε εκείνους που δεν θέλουν να το βλέπουν... ούτε ζωγραφιστό.
Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σπάνιων Παθήσεων ( 28 Φεβρουαρίου ) το σχολείο μας σε συνεργασία με την ΠΕΣΠΑ υλοποίησε δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών.
Ενημερωνόμαστε για το σπάνιο σύνδρομο Ρετ και συζητάμε για τη διαφορετικότητα.
1ο Φεστιβάλ Υγείας και Διατροφής
Το Σχολείο μας σε συνεργασία με το Δήμο, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τη συγγραφέα Φωτεινή Κωνσταντοπούλου διοργάνωσαν το 1ο Φεστιβάλ Υγείας και Διατροφής το διήμερο 4 και 5 Φεβρουαρίου.
Οι μαθητές μας αλλά και οι γονείς είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε δράσεις, σχετικές με την Υγεία και τη Διατροφή, να γνωρίσουν σημαντικούς ανθρώπους και να διασκεδάσουν.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε:
Οι μαθητές των Α΄και Β΄τάξεων συμμετείχαν σε εργαστήρι μαγειρικής με την Ασπασία Πρόβου, ιδρύτρια της δράσης "Παιδιά στην κουζίνα". Η ίδια πραγματοποίησε ένα πρότυπο σεμινάριο υγιεινής διατροφής για όλους τους γονείς.
Οι μαθητές των Γ΄και Δ΄τάξεων δημιούργησαν ένα υγιεινό γεύμα με τη συγγραφέα βιβλίων μαγειρικής Θέμιδα Καρδιόλακα ενώ οι μαμάδες γνώρισαν το βιβλίο της "Τι θα φάω στο σχολείο, μαμά".
Ο βραβευμένος σεφ, Νίκος Καραθάνος, μαγείρεψε υγιεινά με τους μαθητές των Ε΄και Στ΄τάξεων.
Όλοι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα γιόγκα από τη δασκάλα γιόγκα Ρένα Μπάκα.
Η συγγραφέας Σοφία Τσιάμη έκανε διαδραστική παρουσίαση του βιβλίου της "Η παρέλαση των φρούτων".
Στο τέλος κάθε ημέρας του Φεστιβάλ οι μαθητές διασκέδασαν με την καλλιτεχνική - δημιουργική ομάδα Motus Terrae.
Ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συντελεστές του Φεστιβάλ και ιδιαίτερα στη "ψυχή" του, την φίλη του Σχολείου μας και του νησιού κα Φωτεινή Κωνσταντοπούλου.
Τάξη Δ΄
Λέμε ΝΑΙ στην ΑΣΦΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ!
Το διαδίκτυο χρησιμοποιώ με ασφάλεια και σεβασμό!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές της Ε΄ τάξης συζήτησαν τι τους αρέσει στο διαδίκτυο, τι πρέπει να προσέχουν, πόσο «φίλοι» μπορεί να είναι οι "δικτυακοί τους φίλοι", τι είναι grooming, ποια είναι τα προσωπικά τους δεδομένα, πως θα δημιουργούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, με ποιο τρόπο μπορούν να καταλάβουν ότι ασχολούνται πολλές ώρες στο διαδίκτυο και πως μπορούν να βοηθήσουν τον εαυτό τους.
Χρησιμοποιήθηκαν παρουσιάσεις, βίντεο και ερωτηματολόγια από την ιστοσελίδα https://saferinternet4kids.gr/.
Καταλήξαμε στο ότι το διαδίκτυο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια μας αλλά η χρήση του θα πρέπει να γίνεται με μέτρο και προσοχή.
Το σχολείο μας είναι υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr/sid-perigrafi/sid-2019/sid-2019-yposthriktes/ και η τάξη μας πήρε μέρος στην εκδήλωση Let's celebrate the Safer Internet Day!, όπου εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες ανταλλάξαμε πληροφορίες, υλικό και δραστηριότητες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Padlet εκδήλωσης
Πλαστική σακούλα; ΤΕΛΟΣ
Στο Σχολείο μας η πλαστική σακούλα αποτελεί παρελθόν. Οι μαθητές μας, μέσα από τη συμμετοχή τους, τα τελευταία χρόνια, σε περιβαλλοντικά εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται σε όλες τις τάξεις, και στην ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών (με την Ανταποδοτική), γνώρισαν καλά και συνηδητοποίησαν τις συνέπειες της χρήσης των πλαστικών και ιδιαίτερα της πλαστικής σακούλας, στη ρύπανση του περιβάλλοντος. Αποτέλεσμα αυτής της ευαισθητοποίησης ήταν να πούμε όλοι στο Δημοτικό Σχολείο Αστυπάλαιας: "Πλαστική σακούλα; ΤΕΛΟΣ."
Μοιράστηκαν στους μαθητές, σε συνεργασία με το Δήμο, πάνινες σακούλες για να μεταφέρουν στο σχολείο το φαγητό τους κ.λπ. και από τις 19 Νοεμβρίου 2018 κάναμε ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Μια εθελοντική δράση, με τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας αλλά και όλης της τοπικής κοινωνίας της Αστυπάλαιας, με σκοπό την απομάκρυνση και καταγραφή απορριμμάτων από τις παραλίες Λιβάδι, Πέρα Γιαλό και Ανάληψη διοργάνωσε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού σε συνεργασία με τον Δήμο Αστυπάλαιας, την Επιτροπή Παιδείας του Δήμου και τον Πολιτιστικό Μορφωτικό Σύλλογο Αστυπάλαιας.
Οι μαθητές του σχολείου μας πήραν μέρος στις παρακάτω δράσεις:
Θεατρικό παιχνίδι για βιοσυσσώρευση. Τα παιδιά παίρνουν καρτέλες με διάφορες ιδιότητες (πλαστική σακούλα, μικροπλαστικά, ψάρι μεγάλο, ψάρι μικρό, γλάρος, ψαράς) Διήγηση και δραματοποίηση της ιστορίας πώς τα πλαστικά σπάνε σιγά σιγά, τα ψάρια τα τρώνε και απλώνονται σε όλη την τροφική αλυσίδα έως τον άνθρωπο.
Παιχνίδι για το χρόνο διάσπασης. Τα παιδιά διαλέγουν από ένα απόρριμμα και χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με το υλικό (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, ύφασμα). Ορίζουμε ένα σημείο ως τερματισμό και βάζουμε τις ομάδες να σταθούν σε ένα σημείο έναρξης. Σε κάθε ομάδα αναθέτουμε έναν τρόπο κίνησης (π.χ. κουτσό, πηδηματάκια, μπουσούλημα κ.α.)
Ανακυκλοδρομίες. Τα παιδιά μπαίνουν σε σειρές και οι πρώτοι από κάθε ομάδα τρέχουν να βάλουν τα απορρίμματα τους στο σωστό σακί ανάλογα με το υλικό τους. Γυρίζοντας χτυπούν το χέρι του επόμενου στη σειρά ώστε να ξεκινήσει (όπως στη σκυταλοδρομία). Κερδίζει η ομάδα που θα βάλει πρώτη όλα της τα απορρίμματα στο σωστό σακί.
Οι δράσεις καθαρισμού των παραλιών και τα αποτελέσματα που προέκυψαν φαίνονται εδώ
Επίσης στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας, κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικα στολίδια και σακούλες δώρων από επαναχρησιμοποιούμενα υλικά
και στη συμνέχεια, μικροί-μεγάλοι, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα ωφέλη και τη διαδικασία της κομποστοποίησης και να παρακολουθήσουν ντοκυμαντέρ για τη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα από το πλαστικό και της επιπτώσεις του στην ανθρώπινη υγεία.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος οι μαθητές των Α', Β' και Γ' τάξεων παρουσίασαν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας: ''Του Νησιού τα Παραμύθια'', μια χριστουγεννιάτικη εκπομπή στην οποία ήταν προσκεκλημένοι ήρωες των ημερών μα και των παραμυθιών. Ο καθένας είπε την ιστορία του καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι "η αγάπη προς τους άλλους, αλλά ιδιαίτερα προς τον εαυτό μας είναι το πιο σημαντικό εφόδιο για μια ευτυχισμένη ζωή".