Η Ρομποτική στην Α’ τάξη- παίζοντας με Beebot και δημιουργώντας με Lego We Do2

Όταν η δεξιότητα συναντάει τη γνώση και το παιχνίδι, τότε αναφερόμαστε στη Ρομποτική στην εκπαιδευτική πράξη. Στο  Σχολείο μας, υπήρξε ενασχόληση με τη Ρομποτική στην εκπαίδευση πολύ πριν αυτή εισαχθεί ως θεματική στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Παρά την έλλειψη υπεύθυνου καθηγητή Πληροφορικής (ΤΠΕ) στο Σχολείο , οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν μέσω προγραμμάτων και σεμιναρίων που παρακολούθησαν αλλά και μέσω ενδοσχολικών επιμορφώσεων από τη συνάδελφο που εκτελεί με μεγάλη επιτυχία εδώ και καιρο καί χρέη υπεύθυνης Εργαστηρίου Πληροφορικής και ΤΠΕ στο Σχολείο. Συνεπώς, η μετάβαση στην ένταξη στη Ρομποτική στο ωρολόγιο πρόγραμμα, εφαρμόστηκε με φυσική ροή, συνέπεια κι  επιτυχία.

 

Willkommen im deutschen Online-Shop für hochwertige Replica-Uhren, um die besten Replik-Uhren in Deutschland zu kaufen.

Ρομποτική στη Δ΄ τάξη

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στον κύκλο “Δημιουργώ και Καινοτομώ – STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική, οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας δημιούργησαν και προγραμμάτισαν ρομποτικές κατασκευές , ακολουθώντας τις οδηγίες της εφαρμογής Lego WeDo 2.0.  Έφτιαξαν οχήματα ανακύκλωσης και συλλογής απορριμάτων, καθώς και ρομπότ προσομοίωσης επικονίασης των φυτών. Όλες οι κατασκευές συνδέονταν με θεματικές με τις οποίες είχαμε ασχοληθεί σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 

Επίσκεψη Πρωθυπουργού στο Σχολείο μας

Στις 2 Ιουνίου 2022 ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. με την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή επισκέφτηκαν το Σχολείο μας όπου οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης τους παρουσίασαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είχαν υλοποιήσει << Κυκλική Οικονομία στην Πράξη>>.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την επίσκεψη από το 3.43΄- 10.48΄

eTwinning project-Dinosaurs, Mankind,Prehistory-Dino Ma. P.

Για τη σχολική χρονιά 2021-2022, η Γ’ τάξη του Δ.Σ. Αστυπάλαιας, συμμετέχει στο πρόγραμμα: eTwinning project-Dinosaurs, Mankind,Prehistory-Dino Ma. P.

Βασικός στόχος του έργου είναι μια πρώτη επαφή των μαθητών με την επιστήμη της ιστορίας εστιάζοντας σε προϊστορικές περιόδους και την πολιτιστική μας από αυτές κληρονομιά. Θα γίνουν παλαιοντολόγοι και θα μάθουν για τους συναρπαστικούς δεινόσαυρους, την εμφάνιση και εξέλιξη του ανθρώπινου είδους και τέλος κάθε πολιτισμό που αναπτύχθηκε στον τόπο τους μέχρι την αρχή της ιστορικής περιόδου.

 Tο κύριο θέμα του είναι η επαφή των μαθητών με την προϊστορία και την πολιτισμική μας κληρονομιά από την συγκεκριμένη εποχή. Ξεκινώντας από τους αγαπημένους τους δεινόσαυρους, προχωρήσαμε στην εμφάνιση και εξέλιξη του ανθρώπου, το ανθρώπινο σώμα, συμπερίληψη και διαφορετικότητα και τέλος στον/ους πολιτισμό/ούς που αναπτύχθηκαν σε κάθε χώρα-εταίρο. Μια βασική δραστηριότητα που οδηγούσε τους μαθητές σε προκλήσεις μελέτης ήταν ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού με γρίφους φτιαγμένους από τους εταίρους. Οι μαθητές αναζητούσαν ένα αποτύπωμα δεινοσαύρου (σαν απολίθωμα), φτιαγμένο από αυτούς, στο σχολείο των συνεργατών. Το απολίθωμα τους έδινε οδηγίες για τη νέα δραστηριότητα. Έτσι, όλοι οι μαθητές μελετούσαν το ίδιο θέμα αλλά παρουσίαζαν τα αποτελέσματα συνεργατικά με διαφορετικές κάθε φορά εφαρμογές ή εργαλεία web2.0.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποια από τα προϊόντα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του:

https://youtu.be/YkLovQ1tudE

https://youtu.be/73RKjl0_OsQ

https://youtu.be/QfQZAqrDAD4

https://youtu.be/05yfk7MoKrE

https://youtu.be/KIEYfpIxefg

https://youtu.be/OXhJdycw-kU 

 https://youtu.be/V3fsDLEU-4Q 

https://youtu.be/cW0Gb8mWwWU 

Κυκλική Οικονομία στην Πράξη – Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη

Εδώ και τόσο καιρό έχουμε πάρει μέρος σε ένα πρόγραμμα που λέγεται: Merry – go – around – with – a – vest. Εκεί μάθαμε για την Κυκλική Οικονομία, κάναμε μία παρουσίαση για αυτό και φτιάξαμε ένα vest με ανακυκλώσιμα υλικά. Μετά από λίγο καιρό ήρθε μια ομάδα, η SciCo για να μας δείξουν την Κυκλική Οικονομία στην Πράξη. Την πρώτη μέρα πήγαμε στην παραλία του Γιαλού για να μαζέψουμε τα σκουπίδια και είχαμε ένα φύλλο εργασίας και τα καταγράφαμε. Τη δεύτερη μέρα ένας κύριος που ήρθε μαζί με την ομάδα μας είπε πως λειτουργούν οι αισθητήρες εξοικονόμησης ενέργειας. Την τρίτη ημέρα περάσαμε στην πράξη κάνοντας ένα θερμοκήπιο από πλαστικά μπουκάλια που μαζεύαμε για ανακύκλωση και βάλαμε μέσα τους αισθητήρες για εξοικονόμηση ενέργειας. Μετά από δύο ημέρες που τελειώσαμε  είπαμε να το παρουσιάσουμε στις άλλες τάξεις του σχολείου για να τους δώσουμε το καλό παράδειγμα μιας και ήμασταν μεγαλύτεροι.

Κωνσταντίνος Γ.

 

Αυτό το τριήμερο κάναμε πολλές δράσεις. Την πρώτη μέρα πήγαμε στην παραλία του Πέρα Γιαλού, την καθαρίσαμε και κάναμε καταμέτρηση των σκουπιδιών που μαζέψαμε. Έπειτα γυρίσαμε στο σχολείο και μιλήσαμε για την κυκλική οικονομία. Επίσης χωριστήκαμε σε ομάδες, διαλέξαμε ένα αντικείμενο και είπαμε τρόπους για το πως μπορούμε να το επαναχρησιμοποιήσουμε. Τη δεύτερη μέρα ασχοληθήκαμε με τη ρομποτική. Φτιάξαμε πολλούς αισθητήρες για το θερμοκήπιο που μπορούσαν να μας ενημερώσουν για την υγρασία εδάφους αλλά και του χώρου, για τη φωτεινότητα και την αυτοποτιζόμενη διαδικασία. Υπάρχει φυσικά κι ένας αισθητήρας που μας στέλνει όλα αυτά τα στοιχεία μέσω bluetooth. Την τρίτη μέρα καταπιαστήκαμε με την κατασκευή του θερμοκηπίου το οποίο αποτελούνταν από μια ξύλινη βάση και πλαστικά μπουκάλια  για τοίχο. Παίρναμε πέντε μπουκάλια με κομμένο πάτο, τα βάζαμε το ένα πάνω από το άλλο και περνούσαμε ένα ξύλο ανάμεσα απ΄τα στόμιά τους. Στη συνέχεια τα τοποθετούσαμε στη βάση η οποία είχε τρύπες για να περάσει το ξύλο. Οι αισθητήρες του θερμοκηπίου παίρνουν ενέργεια από ένα ηλιακό πάνελ που έχει τοποθετηθεί στο ψηλότερο μέρος τους τοιχώματος. Στο εσωτερικό του είχαμε φυτέψει ντομάτες και αγγούρια γιατί είναι αναρριχώμενα φυτά και το θερμοκήπιό μας είναι αρκετά ψηλό για να μεγαλώσουν. Το θερμοκήπιο είναι πολύ οικολογικό γιατί αντί να ανακυκλώσουμε τα μπουκάλια και να βγάζουν τα εργοστάσια περισσότερο καυσαέριο  τα επαναχρησιμοποιήσαμε. Επίσης το θερμοκήπιο λειτουργεί χωρίς να καίμε πετρέλαιο αλλά με ηλιακή ενέργεια. Τέλος η αυτοποτιζόμενη διαδικασία γίνεται όταν είναι απαραίτητο κι έτσι δεν σπαταλάμε νερό.

Παναγιώτα Κ.

 

Ήταν μια ωραία εμπειρία και θα ήθελα να το ξανακάνω.

Καλή Τ.

 

Θα το θυμάμαι για όλη μου τη ζωή.

Ευφροσύνη Π.

 

Ελπίζω να γίνει κάτι παρόμοιο στο μέλλον και να συμμετέχουν και περισσότερα άτομα.

Γιάννης Δ.

 

Και οι τρεις μέρες ήταν υπέροχες, γεμάτες με ενδιαφέροντα στοιχεία και πολύ δημιουργικές κατασκευές  και εύχομαι να το ζήσω ξανά.

Σταματινή Μ.

 

 

 

 

Πικ-νικ στον Πέρα Γιαλό

Σήμερα οι μαθητές της Α’ τάξης του Σχολείου, είχαν προγραμματίσει μαζί με τη δασκάλα τους, εκπαιδευτικό περίπατο στην παραλία του Πέρα Γιαλού ο οποίος συνδυάστηκε με παιχνίδια, ανάγνωση βιβλίου και πικ-νικ με υγιεινά σνακς . Το τέλος του προγράμματος με θέμα τη Διατροφή, είχε λάβει τέλος κι η συμμετοχή των μαθητών σε αυτό είχε θετική έκβαση. Έτσι, ο κύκλος του προγράμματος, έληξε με ένα πικ-νικ επιβράβευσης προς τα παιδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι όχι μόνο οι μαθητές, αλλά καί  οι γονείς τους, συνεργάστηκαν και συνέβαλαν στην ολοκλήρωσή του. Τέλος, οι μαθητές, πάντα υπό την επίβλεψη της υπεύθυνης εκπαιδευτικού , συνέλεξαν  σκουπίδια από την παραλία και διέθεσαν υπολείμματα από τις τροφές τους ,(ψωμί, κουλουράκια) στους γλάρους και τα ψάρια.

Acquista i migliori orologi replica di lusso su https://orologireplica.is offre orologi replica di Rolex, Panerai, Tag Heuer, Omega e altri a prezzi bassi.

At Nurse Watches you can get all the latest news about replica watches.

Top Swiss Omega Replica Watches UK Online Store For Women. You can find these Online Store at Omega Awards

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “Μαθαίνω δημιουργώντας και διασκεδάζοντας”

Στη συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογικά κοινωνία κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός εγγραματισμός τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των μελλοντικών ενεργών πολιτών της κοινωνίας μας. Οι ιδιαίτερες συνθήκες της νησιωτικότητας του τόπου μας που καθιστούν δύσκολη την πρόσβαση σε δια ζώσης επιμορφώσεις και εκπαιδευτικές δομές, κάνουν την ανάγκη αυτή πιο επιτακτική. Γι΄αυτό το λόγο το σχέδιο δράσης μας, που εντάσσεται στον άξονα “Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση” πρόχώρησε φέτος στις παρακάτω δράσεις:

  • Ενημερωτική συνάντηση συλλόγου διδασκόντων, όπου ο κάθε εκαπιδευτικός ανέφερε ποια ψηφιακά εργαλεία έχει ασχοληθεί και γνωστοποίησε στους συναδέλφους τους. καθορισμός επιμορφωτικών συναντήσεων.
  • Παρουσίαση web 2.0 εργαλείων και διάχυση καλών πρακτικών.
  • Επιμόρφωση στο STEM/STEAM και την εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Ενημέρωση για τις δυνατότητες επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξς μέσω eTwinning και Mooc.
  • Ενημέρωση για τη δυνατότητα συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα και εκπαιδευτικές κοινότητες: eTwinning, Οικολογικά σχολεία, Helmepa.
  • Υποστήριξη εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη προγραμμάτων Stem και εκπαιδευτικής ρομποτικής στα εργαστήρια δεξιοτήτων.
  • Ετεροπαρατήρηση διαδασκαλίας μεταξύ εκπαιδευτικών για την εφαρμογή προγραμμαάτων ρομποτικής.
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμό ρομποτικής.
  • Επιμόρφωση για το πρόγραμμα Erasmus.

 

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις Ε΄και Στ΄τάξεων

Την Παρασκευή 20/5/2022 οι μαθητές των Ε΄και Στ΄τάξεων του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Κάστρο, όπου ξεναγήθηκαν απο το Διευθυντή του σχολείου μας, στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Δήμο μας, όπου συζήτησαν με τον Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος σχετικά με την ανακύκλωση και τέλος επισκέφθηκαν ένα κατάστημα που πουλάει προϊόντα απο επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.

Συμμετοχή σε αγώνα δρόμου

Οι μαθητές των Δ΄, Ε΄και Στ΄τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν σε αγώνα δρόμου που διοργανώθηκε από το Γυμνάσιο Λ.Τ. Αστυπάλαιας, την Πέμπτη 19/5/2022. Ακολούθησε απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής από το Δήμαρχο Αστυπάλααιας.

 

Are you ready for… merry-go-round with a vest?( e-Twinning Στ΄τάξης)

Το έργο  επικεντρώθηκε στην κυκλική οικονομία και σε 5 από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της UNESCO μέσα από το ταξίδι ενός αντικειμένου που επέλεξαν τα παιδιά. Είναι εμπνευσμένο από το βιβλίο του Wolfgang Korn, How a Red Vest Round the World. Ορίσαμε τον όρο της κυκλικής οικονομίας μέσα από δραστηριότητες κατάλληλες για την ηλικία των μαθητών μας (7-11 ετών). Συνδέσαμε την κυκλική οικονομία με στόχους όπως, μηδενική πείνα, υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, δράση για το κλίμα, ειρήνη, δικαιοσύνη και συνεργασία. Και όλα αυτά εμπλέκοντας στο εργασιακό μας παιχνίδι, τέχνη, ρομποτική- κωδικοποίηση και καλλιέργεια στους μαθητές μας ενσυναίσθηση, οικολογική συνείδηση, δημιουργικότητα, συνεργασία και κατανόηση του όρου παγκοσμιοποίηση. Οι μαθητές της Στ΄παρουσίασαν το πρόγραμμα σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας.

Περισσότερες πληροφορίες στο blog του έργου: https://globalizationwitharedvest.blogspot.com/.